Vous êtes ici :

EM Strasbourg

Information importante

La page que vous consultez correspond à l'offre de formation 2023-2024.

Trouvez votre formation pour l'année universitaire 2024-2025

E-Marketing

  • Cours (CM) 12h
  • Cours intégrés (CI) -
  • Travaux dirigés (TD) 8h
  • Travaux pratiques (TP) -
  • Travail étudiant (TE) -

Langue de l'enseignement : Anglais

Enseignement proposé : en hybride (combinaison de séances en présence et à distance)

Description du contenu de l'enseignement

Companies are increasingly shifting their marketing efforts to digital technologies such as search engines, websites, social media, etc. In this introduction to digital marketing, we will go through different digital marketing channels and learn how to mobilize them to build a global marketing strategy. At the end of the course, students should (1) be familiar with the concepts, theories, and issues in digital marketing (through lectures and e-learning), and (2) be able to apply them in a real-life situation (through the group project).

Compétences à acquérir

Upon completion of this course, students should be able to
- (level 1) define concepts of digital marketing
- (level 1) point out current issues leading to digital marketing
- (level 4) optimize a firm's marketing strategy through new technologies
- (level 2) cooperate in a team to propose a clear digital marketing strategy

Contact

EM Strasbourg

61, avenue de la Forêt Noire
67085 STRASBOURG CEDEX
0368858000

Responsable


EM Strasbourg

Partenaires

Logo du CNRS
Logo Établissement associé de l'Université de Strasbourg
Logo du réseau Epicur
Logo de EUCOR, Le Campus européen
Logo de l'Inserm Grand Est
Logo de l'Inria

Labels

Logo du label Bienvenue en France
Logo du programme HRS4R
Logo du programme France 2030
Logo de Service Public+

Réseaux

Logo de France Universités
Logo de la Ligue européenne des universités de recherche (LERU)
Logo du réseau Udice
Logo de l'Université franco-allemande